Thursday, June 27, 2024

Pakaian Atlit Sukan Olimpik Malaysia Buruk?

Dalam beberapa hari ini, media sosial heboh memperkatakan tentang pakaian atlit Sukan Olimpik Malaysia yang dikatakan tidak cantik. Rata-rata netizen tidak puas hati dengan reka bentuk pakaian yang baru dilancarkan.

Pendapat aku, ada benarnya. Sekali pandang memang nampak kurang menarik, terutama kaedah peluncuran yang tidak semenggah. Pakaian itu hanya dipakaikan pada mannequin yang tidak rapi tanpa peragawan, peragawati atau atlit sendiri.

Kredit : Harian Metro 

Peluncuran pakaian rasmi atlit Olimpik Malaysia ini seperti tidak terancang dengan baik. Nampak tiada kesungguhan, seperti asalkan ada.

Kemudian, muncul netizen termasuk aku sendiri yang menggunakan gambar AI untuk menunjukkan rekaan yang kononnya lebih baik. Beberapa rekaan AI memang menarik, tetapi ada juga yang tidak.

Pada pendapat aku, setelah meneliti beberapa gambar pakaian atlit Olimpik Malaysia yang dilancarkan, ia tidaklah buruk sangat. Menarik juga. Cuma masalahnya adalah kaedah peluncuran dan pencahayaan yang kurang baik. Ditambah lagi di zaman sekarang, dari sebesar-besar hingga sekecil-kecil isu hendak dikaitkan dengan politik.





5 comments:

  1. Sebenarnya takde lah buruk sangat pakaian tu (kecuali bendera yang sepatutnya warna asal, bukan emas). Tapi kehadiran mannequin berambut palsu tanpa semangat kesukanan tu yang buatkan kesemua pakaian tu nampak buruk. 😂

    ReplyDelete
  2. Yg FM design ni pun not bad.

    Tp yelah kan…patung tu pun bagilah yg rambutnya semenggah sikit. Ni patung rambut kpop dibaginya

    ReplyDelete
  3. Marketing masa perlancaran tu mmg teruk.. negara lain menggunakan pelancaran tu utk jual rekaan baju atlet pada rakyat .. kat eropah boleh mencecah jualan jutaan.. sepatut nya Malaysia boleh buat lebih baik pelancaran tu dri mcm tu jer.. huhuuu

    ReplyDelete
  4. Baju okay.. tapi mungkin nampak kurang menarik jela.. mcm tkde umpph la org kata...
    Yg AI tu punya lagi cantik XD

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.